Kebelakangan ini, saya telah mula bersenam dengan mesin berlari setempat. 20 minit setiap hari…5kmh saja, tak terlalu pantas. Kenapa tiba-tiba bersenam pula? Sebab Mat Salleh yang paksa dan sedikit sebanyak juga sebab mahu masa bersalin tak susah sangat.

Apa yang saya baca, senaman memang akan memudahkan proses bersalin. Hari itu, saya terbaca cerita penulis belog dari Amerika yang bersalin secara semula jadi dalam masa 3 jam saja dan tidak pun koyak bahagian sulit dia. Satu jahitan pun tak perlu!!

Tulah matlamat saya – semoga disenangkan operasi bersalin dan tidak perlu jahitan.

Walau bagaimanapun, tujuan cerita saya ialah untuk membuat sedikit aduan tentang Mat Salleh. Ish, tak sangka saya telah mengahwini seorang pengerah hamba. Hari tu saya malas sikit jadi ponteng satu hari senaman.

Manatahu lah Mat Salleh ni tak suka langsung! Tak berhenti-henti meleter dia! Jadi, bila saya nak mendiamkan dia saya cakaplah, “Ok, saya akan bersenam 30 minit selama 2 hari untuk menggantikan satu hari”. Alangkah sesal saya membuat janji macam tu, lagi dia banyak dia meleter.

“When are you going on the treadmill??”, tak henti-henti aduh! Lepas tu, dia berani lagi suruh saya masakkan snek malam selepas senaman!!!!!

Siapalah yang kata bila dah mengandung tu adalah masa terbaik untuk dimanja suami? Saya rasa dalam satu hari ni, Mat Salleh akan suruh saya cucikan kereta dia lagi!

Nah, ni gambar saya yang terkini, 6 bulan lebih lah perut 🙂

# – 25 minggu 5 hari.

Tagged with:
 

2 Responses to Siapa kata bila mengandung akan dimanjakan?

  1. Fantastic blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost
    on everything. Would you suggest starting with a free
    platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices
    out there that I’m totally confused .. Any recommendations?
    Bless you!

  2. Catsnameslef says:

    I bought the cat didn’t know what to call him. Found here full list gray cat names http://allcatsnames.com/gray-cat-names-female of names for cats.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *